Blokker lanceert Blokker Express Medewerkers worden bezorgers en bieden klanten pakketjes aan huis

Amsterdam, 18 december 2020 - Blokker lanceert vandaag Blokker Express, een eigen bezorgdienst die pakketjes bij klanten aan huis aflevert. Blokker Express is een initiatief om klanten tegemoet te komen gedurende deze 2de lock-down, en in het bijzonder voor deze decembermaand nu alle winkels gedwongen moeten sluiten.

4.000 enthousiaste bezorgers
Bezorgdiensten als PostNL lopen over,  en in het distributiecentrum van Blokker staan nog 18.000 pakketjes die PostNL niet heeft opgehaald.  Hierdoor dreigen de bezorgtijden naar meer dan een week te verschuiven.
Blokker heeft ruim 4.000 enthousiaste medewerkers van winkels en het hoofdkantoor  paraat staan om pakketten te bezorgen met hun eigen fiets of auto. Zo worden de winkels verdeelcentra gedurende de lock-down periode.

“Blokker wil er zijn voor zijn klanten in deze moeilijke tijden, en ik ben dan ook super trots op iedereen die zich heeft ingezet om Blokker Express zo snel van idee naar werkelijkheid te brengen”, aldus Jeanine Holscher, CEO van Blokker. “De snelheid en het enthousiasme waarmee iedereen heeft gewerkt om dit te realiseren is fenomenaal en een bewijs van hoe iedereen elke dag voor de klant wil klaar staan.”

Snel anticiperen op verandering
In sneltreinvaart hebben de IT en E-commerce teams veranderingen aan de website doorgevoerd en een app gebouwd waarmee de pakketjes kunnen worden gescand bij aflevering. Ook de winkelorganisatie heeft een nieuw proces ontwikkeld voor de nieuwe rol van de winkel en winkelmedewerkers. Voor de klantenservice en winkelcommunicatie is ook een compleet draaiboek geschreven om klanten zo goed mogelijk te helpen.

 Hoe het werkt
Klanten bestellen online een artikel. Daarvoor staan zowel de winkel- als DC voorraad open. Eerst wordt gekeken of een pakketje in een van de, voor de klant, dichtstbijzijnde winkels aanwezig is. Als dit niet het geval is wordt de order uit de DC voorraad op bestelling naar de winkel gebracht door SNEL, de logistieke partner die normaal gesproken de winkels bevoorraadt.

Klanten kunnen kiezen om hun pakket te laten bezorgen door PostNL, met een levertijd tussen de 3-7 dagen, of voor bezorging door Blokker Express, met een gemiddelde levertijd tussen de 1-3 dagen. De bezorgkosten zijn voor beiden gelijk: €5,95 bij bestellingen onder de €40,- en boven de €40,- orderwaarde is bezorging gratis. De totale orderwaarde moet minstens €15,- zijn.

— Einde persbericht —

 

Over Blokker
Blokker heeft in Nederland een netwerk van 355 eigen filialen, 54 franchise filialen, een webshop en ruim 5.000 werknemers. Blokker is al 124 jaar de voordelige specialist op het gebied van koken, tafelen en huishouden met een breed assortiment huishoudelijke artikelen van onderscheidende merken en vernieuwende producten van kwaliteit tegen een goede prijs. Het hoofdkantoor van Blokker is gevestigd in Amsterdam. Het distributiecentrum van Blokker telt ruim 100.000 m2 en is gevestigd in Geldermalsen.

Mediacontact

Barbara van der Werf
+31 (0)20 358 9033
media@mirageretailgroup.nl