Blokker, Packaly en Magnus Black starten samenwerking voor duurzame bezorgopties

Amsterdam 5 augustus 2021 – Blokker, Magnus Black en Packaly – een duurzame same-day delivery koeriersdienst van winkel tot deur – gaan samen CO2 neutraal bezorgen aan Blokker klanten, waardoor klanten naast de reguliere bezorgmogelijkheden ook kunnen kiezen voor deze groene optie van Packaly.

Pakketten kunnen vanuit de winkels dezelfde avond, de volgende dag, of wanneer het de klant uitkomt, worden bezorgd en sluiten aan op de snel ontwikkelende omnichannel strategie van Blokker.

 

"We zijn heel trots dat steeds meer bedrijven kiezen voor duurzame, snelle en vooral betrouwbare bezorging met Packaly. Blokker is een icoon als het aankomt op retail en laat zien dat het een toonaangevend en innoverend bedrijf is wat wil verduurzamen en zich snel ontwikkeld op de retail markt. Blokker heeft in Q4 van 2020 al laten zien de ambitie naar duurzame express bezorging te omarmen, wat enorm aansluit op de visie van Packaly. We zien dit als een prachtige bevestiging dat duurzame bezorging de norm hoort te zijn binnen het retail landschap en dat winkels ingezet kunnen worden voor meer dan ter plekke winkelen." Aldus Axel Dekker - CEO Packaly

Packaly start met verzenden in Amsterdam, Amstelveen, Den Haag en Utrecht, en zal in Q3 verder uitrollen naar 35 steden. Blokker heeft de ambitie om de duurzame bezorgoplossingen uit te rollen over heel Nederland.

"Blokker laat zien dat het ondernemerschap echt in het DNA van de organisatie zit", zegt André Damsteegt, Managing Partner bij Magnus Black. "Door in het verleden goede keuzes te hebben gemaakt was Blokker tijdens de lockdown snel in staat de nieuwe bezorgopties uit te rollen. Met deze samenwerking toont Blokker opnieuw haar innovatiekracht en toekomstvisie. Door de nononsense mentaliteit en daadkracht van zowel Blokker als Packaly hebben we deze nieuwe ontwikkeling heel snel mogelijk kunnen maken."

Blokker en Magnus Black hebben met de succesvolle Blokker Express bezorgoptie afgelopen winter al veel kennis en kunde opgedaan om nu te gebruiken in de samenwerking met Packaly.

"Het ondernemen van vandaag is meer dan alleen verkopen. Van ondernemers wordt ook verwacht dat zij oog hebben voor brede maatschappelijke thema’s zoals duurzaamheid. Ook hierin nemen wij als Blokker onze  verantwoordelijkheid, en rekenen duurzaamheid tot een van onze strategische top prioriteiten. Blokker winkels bevinden zich vaak in buurtcentra, dus dichtbij de klant. Het omnichannel fundament wat we samen met Magnus Black hebben neergezet en de samenwerking met Packaly bieden ons dan ook een uitgelezen mogelijkheid om service met duurzaamheid te combineren", zegt Jeanine Holscher – CEO Blokker.

Naast het werken met Packaly bezorgers wordt de software voor het bezorgen van pakketten ook beschikbaar gesteld voor Blokker winkelpersoneel in steden waar Packaly nog geen dekking heeft. Door de integratie van deze software met het OIL order management platform van Magnus Black kan Blokker zo ook franchisenemers en eigen locaties in andere gebieden de duurzame bezorgopties aanbieden.

                                            

— Einde persbericht —

Over Blokker
Blokker heeft in Nederland een netwerk van 352 eigen filialen, 61 franchise filialen, een webshop en ruim 5.000 werknemers. Blokker is al 125 jaar de voordelige specialist op het gebied van koken, tafelen en huishouden met een breed assortiment huishoudelijke artikelen van onderscheidende merken en vernieuwende producten van kwaliteit tegen een goede prijs. Het hoofdkantoor van Blokker is gevestigd in Amsterdam. Het distributiecentrum van Blokker telt ruim 100.000 m2 en is gevestigd in Geldermalsen. www.blokker.nl

Over Packaly
Packaly is het duurzaamste bezorg platform voor retailers en is actief in 35 steden in Nederland en België en breidt maandelijks snel uit door Europa. Packaly biedt bezorging aan met hun 1200+ eigen fietskoeriers en biedt de mogelijkheid om binnen hetzelfde uur, dezelfde avond of op het tijdsvak welke het beste uitkomt voor de klant een pakket te bezorgen. Het hoofdkantoor van Packaly is gevestigd in Amsterdam.

Over Magnus Black
Met ruim 25 jaar ervaring in retail ondersteunt Magnus Black retailers bij het oplossen van complexe Omnichannel uitdagingen. Dit doen we met ons platform OIL, de meest gebruikte Omnichannel Order Management oplossing bij de top 100 retailers van Nederland. Het team van Magnus Black bestaat uit retailspecialisten én liefhebbers die dagelijks met klanten werken aan vraagstukken rondom o.a. Ship from store, Collect from store, endless aisle, stock management, marktplaats integraties en PIM.

Mediacontact

Barbara van der Werf
+31 (0)20 358 9033
media@mirageretailgroup.nl