Mirage Retail Group verkoopt Big Bazar

Amsterdam, 27 oktober 2021 – Mirage Retail Group (MRG) kondigt vandaag aan een akkoord te hebben bereikt met BB Retail B.V. (BB Retail) voor de verkoop van discount formule Big Bazar. Dit besluit is genomen omdat Big Bazar als fysieke discountformule minder goed aansluit bij MRG’s omnichannel toekomstvisie. Hierbij richt MRG zich met name op winkelformules die gebruik maken van de combinatie van online, click&collect en instore shopping. BB Retail is een handelsorganisatie opgericht door Heerke Kooistra met veel expertise op het gebied van inkoop en discount. Hiermee ontstaan voor Big Bazar nieuwe kansen om de formule verder uit te bouwen. De transactie zal naar verwachting begin november worden afgerond.

Big Bazar is een bekende discountwinkelketen met 135 winkels verspreid over Nederland en België. Kooistra is vanwege zijn ervaring en uitgebreide netwerk in de Nederlandse en West Europese discountmarkt op dit moment wat Big Bazar nodig heeft om verder te groeien. De overeenkomst omvat garanties voor de zelfstandige voortzetting van het bedrijf en de werkgelegenheid.

We zien enorme kansen voor de Big Bazar formule en zijn verheugd om onze inkoopexpertise in te zetten om deze te verzilveren. Met het toevoegen van nieuw assortiment kunnen we de trekkracht van de formule verbeteren en de bestaande loyale klantenkring verder uitbreiden,” aldus Kooistra.

Onder de vlag van Kooistra kunnen we met Big Bazar de volgende stappen zetten. Deze transactie biedt ons
toegang tot nieuwe partnerships en inkoopkanalen die helpen bij het verder uitbouwen van het onderscheidend vermogen van de formule. We zijn de Mirage Retail Group dankbaar voor hun support in de afgelopen jaren en kijken uit naar een hechte samenwerking met Kooistra,” zo zegt Hans Danhof CEO van Big Bazar.

Ik wil iedereen bij Big Bazar bedanken dat ze er altijd voor onze klanten zijn geweest en het tot een geliefd merk hebben gemaakt“, zegt Michiel Witteveen, CEO bij MRG. “Door dit besluit ontstaat er bij MRG nog meer ruimte om ons te focussen op formules waarin de combinatie van winkels, het online kanaal en service aan de klant een belangrijke rol spelen en hiermee toekomstbestendige merken neer te zetten.

Mirage Retail Group is het succesvolle retailplatform achter een aantal vertrouwde winkelformules in Nederland,
waaronder Blokker, BCC, Big Bazar, MINISO en Intertoys. MRG is voortgekomen uit de voormalige Blokker Holding en heeft een sterke positie in de Nederlandse winkelstraten. MRG is gespecialiseerd in turn-around strategieën voor de detailhandel en combineert haar uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van detailhandel, vastgoed en logistiek om winstgevende en toekomstbestendige retailmerken te leiden.

— Einde persbericht —

Over Big Bazar
Big Bazar is een algemene discountketen voor food en non-food producten. Big Bazar werd opgericht in 2007 en heeft eigen winkels in Nederland en België. De Big Bazar winkels hebben een supermarkt lay-out. Consumenten vinden er een ruime keuze uit 5.000 producten in 13 productcategorieën, met 30% van de producten onder de €2 en 50% onder de €5. De Nederlandse Consumentenbond roemde Big Bazar eerder voor de laagste prijzen voor A-merk pharmacie producten. Kijk voor meer informatie op www.bigbazar.nl.

Over Mirage Retail Group
Over Mirage Retail Group Mirage Retail Group (MRG) is het retailplatform achter de vertrouwde en vernieuwende winkelformules Blokker, Intertoys, BCC, Big Bazar en Miniso in Nederland. De winkelformules van MRG tellen 847 winkels en 9.500 werknemers. In 2020 bedroeg de omzet van MRG 1,1 miljard euro. MRG wil een positieve impact op de Nederlandse retailmarkt hebben, door met relevante, vernieuwende en toekomstbestendige winkelformules de markt te verrassen. Op deze manier maken wij het dagelijkse leven van onze klanten leuker, makkelijker en duurzamer. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Voor meer informatie bezoek www.mirageretailgroup.nl.

Mediacontact

Barbara Heijmans
+31 (0)6 1700 20 28
barbara.heijmans@mrg.nl