Over Mirage Retail Group

Achtergrond

Mirage Retail Group (MRG) is de naam van het retailplatform achter vertrouwde winkelformules in Nederland waaronder Blokker, BCC, Intertoys en MINISO. MRG komt voort uit de voormalige Blokker Holding en heeft daarmee een rijke historie in de Nederlandse winkelstraten.

Ambitie

MRG creëert positieve impact op de Nederlandse retailmarkt, door met relevante en toekomstbestendige winkelformules de markt te verrassen. Zo maken wij het dagelijkse leven van onze klanten leuker, makkelijker en duurzamer.

Als een familie van ondernemende mensen en organisaties anticiperen wij flexibel op de steeds veranderende behoefte van de consument en de ontwikkelingen in de markt. Onze mensen geven wij vertrouwen om initiatief te nemen, te beslissen en snel te handelen. Zo stimuleren wij individueel leiderschap, ondernemerschap, kostenbewustzijn, een optimale samenwerking en een positief resultaat. Wij durven nieuwe dingen te proberen en fouten te maken en ontdekken zo snel wat beter kan.

Uiteindelijk zijn wij zo in staat om waarde te creëren voor elkaar, onze klanten, onze medewerkers, de leveranciers en andere stakeholders. We winnen samen, nu en in de toekomst.

Hoe we werken

MRG creëert succes door de focus te leggen op vier kern prioriteiten.

Hands-on-management

01

MRG heeft een sterk management met echte retail ervaring en een hands-on mentaliteit. Daarnaast zijn de onnodige dubbele functies gereduceerd.

Operational excellence

02

De operationele kant is geoptimaliseerd door focus aan te brengen op de sterke onderdelen binnen de groep. Maar ook door operationele zaken te integreren zodat alle winkelformules hiervan profiteren.

Financiële kracht

03

MRG heeft een sterkere financiële positie gecreëerd door een focus op verbeterde cashflow en grotere marge.

De markt blijven verrassen

04

MRG verrast de markt met nieuwe en relevante winkelformules. In mei 2020 is de eerste MINISO winkel geopend. MRG onderzoekt altijd mogelijkheden om nieuwe formules aan de groep toe te voegen.